Spread the love

במהלך השנים, מפתחים קצרי רואי ואדריכלי מגרשי גולף שלצדם לנסיעה פיתחו אינספור פריסות שמתפתלות בין קניונים של בתים מרוסקים, שלא ניתן להבחין ביניהם במידה רבה.

לעתים קרובות זה העלות של עשיית עסקים. החלום של שליטה יצירתית אולטימטיבית על ניתוב, רוחב ועיצוב אסטרטגי תופס לעתים קרובות את המושב האחורי כאשר המטרה העיקרית של פרויקט היא לא לייצר את מסלול הגולף הטוב ביותר האפשרי, אלא למקסם את מספר יחידות המגורים עם חזית מגרש הגולף.

במקרה הטוב, לשחק באחד מהקורסים המרוצפים ביחד זה דיסאוריינטציה. במקרה הגרוע, זה אומלל.

בקהילה הזו בפלורידה, מסלול הגולף היה ללא ספק מחשבה שלאחר מכן, דחוס כמה שיותר חזק כדי להכיל כמה שיותר בתים. האם תיהנה לשחק כאן?
גוגל כדור הארץ
נאלצו לגלגל גולף לתוך מה שמפתחי חלל מפוזר ומנותק נתנו להם, אדריכלים בנו אלפי חורים שרק מנחים שחקנים בין נקודות מחוץ לתחום לאורך מסדרונות שלעתים קרובות הם צרים מכדי לאפשר ארכיטקטורה משכנעת באמת של מסלולי הגולף.

למה זה נמשך כל כך הרבה זמן? סיבה אחת, מעבר לרצונות של מפתחים למקסם את הרווח, היא שכשני שלישים מהאנשים שחיים במגרשי גולף אפילו לא משחקים את המשחק בעצמם. עבור לא שחקני גולף, מסלול הוא רק שטח ירוק שמצף את הערך של הנדל"ן שמסביב; שום דבר יותר.

מבחינה היסטורית, למפתחים הייתה אדישות דומה לתוכן הקורסים שלהם. במקרים רבים, גולף הוא פשוט אמצעי למימוש הכנסות ממכירת מגרשים ובתים. בתקופות הגבוהות שלפני המיתון, פרויקטים רבים כאלה היו יותר על מועדונים מפוארים ומפלים מזויפים מאשר על גולף נהדר. ההתרגשות השיווקית הראשונית עשויה לסייע במכירת חברויות ומגרשים, אך שנים לאחר מכן, כאשר עלויות התחזוקה עולות והחברות מתארכת הודות למסלול בנוי יתר על המידה, לעיתים קשה מדי, היא מעמידה את התושבים במקום קשה, מכיוון שלעתים קרובות הם אלו המוטלים על עצמם. עם פיקוח על המועדון לאחר יציאת היזם מהפרויקט. יש פתגם בתעשייה שהבעלים השלישי של הקורס הוא בדרך כלל זה שיש לו סיכוי אמיתי להרוויח כסף.

בשנים האחרונות, התברר אפילו לשחקני גולף שאינם נרקומנים לארכיטקטורה כי איכות העיצוב של מגרש גולף נדל"ן היא קריטית. למה לגור במגרש גולף שלא נותן לך השראה?

לזכותם ייאמר שהיזמים מגיעים לאותה מסקנה, ולכן הם עושים בחירות שונות בכל הנוגע לבחירת האדריכל והקרקע שהם מייעדים לגולף. כתוצאה מכך, מגרשי גולף קהילתיים שנבנו חדשים טובים יותר ממה שהיו בעבר, בעוד שיפוצים למגרשים קיימים מבוססי נדל"ן מותירים אותם מעניינים מתמיד.

חלק מהמפתחים הופכים לחלוטין את הפרדיגמה הישנה. בן קואן-דיואר, מנכ"ל קבוצת אתרי הנופש קאבוט, שמשלבת בהדרגה נדל"ן בפרויקטים שלה, נמצא בראש ובראשונה בראש סדר העדיפויות שלו. במהלך שלבי התכנון של Cabot St. Lucia ומועדון הגולף פוינט הארדי שלו, קואן-דיואר אמר לאדריכל ביל קור, "תמצא איזו אדמה אתה רוצה לגולף ומהו מסלול הגולף הטוב ביותר שנוכל לבנות, ואנחנו נעבוד סביב זה."

כל מי ששיחק במגרש גולף ליד אוקיינוס שמציע רק נוף סמלי או שניים יודע שזו סטייה רדיקלית מהסטטוס קוו. קואן-דיואר, כמו המנטור מייק קייזר, יודע שבניית מגרש גולף שאי אפשר לעמוד בפניו תסייע בהשגת יעדי הנדל"ן של הפרויקט ותשאיר מורשת מתמשכת, גם אם זה אומר פחות מגרשים מול האוקיינוס.

בפרויקט שטוח וריק בפלורידה, השקעת מאמץ מירבי בגולף חשובה במיוחד, כי אין שום פאר טבעי אמיתי שאפשר לחזור עליו אם הגולף לא מצליח לעורר השראה. ברנדון ג'ונסון, אחד האדריכלים העיקריים של חברת ארנולד פאלמר עיצוב, ייצר לא אחד אלא שני מגרשי גולף מהשורה הראשונה בלייקווד נשיונל, קהילה שתוכננה על ידי אמן מזרחית לסרסוטה. לנאר, בונה הבתים של Fortune 500 בשווי מיליארדי דולרים, פיתח את הפרויקט.

למה לגור במגרש גולף שלא נותן לך השראה?
"הם הביעו רצון לרומם את הקהילה וליצור משהו שונה ממה שהם עשו בעבר", אמר ג'ונסון. "היינו נרגשים מהגישה והפרויקט שלהם כי זה נתן לנו הזדמנות לחשוב מחדש מה יכול להיות מגרש גולף למגורים מוצלח "מסורתי".

לנאר נתן לג'ונסון מסדרונות רחבים יותר מהרגיל, וכתוצאה מכך הוא בנה חורים אסטרטגיים עם מאפיינים נועזים, כולל כמה מהירוקים ההרפתקניים ביותר בפלורידה המודרנית, מה שהופך את מסלולי הקומנדר והפייפר לבלתי נשכחים באמת. ולמרות ששטח האדמה המקורי לא היה דינמי במיוחד, הוא גובל בשמורות ביצות, שאותן הצליח ג'ונסון לשלב בחורים בשני המסלולים.

"התוצאה הסופית הייתה הצלחה עצומה", אמר ג'ונסון. "בעלי בתים וחברי מועדון הצטרפו במיוחד בגלל מגרש הגולף", בנוסף למגרשי השיווק האופייניים על ריהוט הבית ותוכניות הרצפה.

מפתחים מסתמכים בדרך כלל על. המשך ג'ונסון: "קצב השיא שבו מגרשים ובתים נמכרים צריך להוות עדות מספיק לכך שרעיונות תכנון קרקע שהתפתחו וארכיטקטורת מגרשי גולף מעניינת באמת הם שילוב מוצלח ובר קיימא."

בדירוג בחירת הגולפים בשנה שעברה של המסלולים הפופולריים ביותר, שני המסלולים של לייקווד נשיונל דורגו בין חמשת הראשונים בארץ, והיו השניים הראשונים ברשימת פלורידה שלנו. ההצלחה שאליה מתייחס ג'ונסון אפשרה לפיתוח למכור מאות בתים ועזרה למועדון למלא את חבריו ולהפוך לפרטי.

במועדון הגולף הלאומי לייקווד ליד סרסוטה, פלורידה, ברנדון ג'ונסון של חברת העיצוב של ארנולד פאלמר הציב שני מסלולים של תחכום ארכיטקטוני ניכר – קומנדר ופייפר (בתמונה למעלה) – בפיתוח דיור טיפוסי בפלורידה בצפיפות גבוהה. איכות הגולף הופכת את העובדה של משחק בין שורות של בתים להרבה יותר טעימה, ומבשרת טובות על פרויקטים עתידיים. תן קרדיט למפתח לנאר על שנתן לג'ונסון מקום מספיק לבנות גולף מעניין.
טים גבריץ'/גולףפס
lakewood-natl-piper-4.JPG
מאמרים
קשורים: התחכום הערמומי של מועדון הגולף הלאומי של לייקווד
מגרשי גולף קהילתיים: איך להפריד בין הטוב לבינוני
המגיפה נתנה השראה לשחקני גולף נלהבים להסתכל על קניית בתים במגרשי גולף. אם זה אתה כרגע, או אולי אתה מתישהו, זה יעזור לך מאוד לדעת שכל מגרשי קהילת הגולף אינם שווים, וכי יש חשיבות מכרעת לאופן ניתוב המסלול.

מעט הכנה נוספת יכולה לחסוך לך אלפי דולרים וחודשים של התלבטות כשאתה מבחין באיזה מסלול גולף אתה עשוי לבחור לבית הבא שלך.

ככלל, אם קורס הולך להיות קשור לסוג של פיתוח דיור, ככל שפחות בתים ישירות על הקורס, כך ייטב. ומתוך אותם בתים שכן רואים את חזית המסלול, ככל שהם רחוקים יותר מהמשחק, כך ייטב.

"היכולת לנצל את השטח בדרכים מעניינות ולשמור על מאפיינים טבעיים של האתר תוך מיקום חלקות פיתוח על הקרקע בדרכים היוצרות מגרשים רצויים מבלי להפריע לגולף היא המפתח", אמר ברנדון ג'ונסון. "כאשר נותנים למגרש הגולף לזרוח ולנצל את התכונות שהופכות את האתר והפיתוח לנחשקים למגורים מלכתחילה, זה רק ירים את המיזם כולו".

ניתן לחלק את מסלולי מסלולי הגולף בקהילה לארבעה סוגים בערך:

מגרשי גולף ליבה

הדיור בצפיפות נמוכה של Mayacama מפנה את מקומו לחווית גולף ליבה נהדרת.
גוגל כדור הארץ
אם אתה חושב לקנות בית בקהילת גולף, אתה רוצה לראות את המילה "הליבה" הקשורה לניתוב שלה. מסלול גולף ליבה הוא מסלול שבו מסדרונות החורים יושבים לאורך שטח אדמה בלתי מופרע, עם מגורים רק בהיקף. סביר להניח שמסלולים כאלה יהיו ניתנים להליכה, עם הימורי OB ומעברי כבישים למינימום. במקרה הטוב, הם אפילו לא מרגישים כמו מגרשי גולף קהילתיים – אלא הם מסלולי גולף שבמקרה יש להם כמה בתים בטווח ראייה. אחת הדוגמאות האהובות עלי לתופעה זו היא מועדון הגולף Mayacama הפרטי בסנטה רוזה, קליפורניה, עיצוב חתימת ג'ק ניקלאוס משנת 2000.

אחד היתרונות של Mayacama הוא הצפיפות הנמוכה שלו; הנכס ששטחו 675 דונם מכיל פחות מ-65 בתי מגורים, ורובם יושבים גבוה על גבעות המשקיפות על המסלול. אף על פי שמיאקמה היא הליכה נמרצת, זה בגלל השטח, לא מהצורך לחצות כבישים ולהתפתל בין קווי הנכס העוברים מירוק אחד לטי הבא.