Spread the love

יוסי רבה נדלן בין אם אתם צריכים בניין לעסק שלכם או רוצים לגוון את ההשקעות שלכם, רכישת נכס מסחרי יכולה להיות החלטה פיננסית חכמה. עם זאת, זה לא כל כך פשוט כמו לקנות בית.

נכסים מסחריים מגיעים עם דרישות הלוואות שונות ולוחות זמנים לסגירה. ולמרות המוניטין של נדל"ן כעלייה מהימנה בערכו, גם הן אינן השקעות נטולות סיכון.

מהו נדל"ן מסחרי?
נדל"ן מסחרי הוא מונח רחב שיכול לחול על הדברים הבאים:

נכסים למגורים רב-משפחתיים יוסי רבה נדלן
בנייני משרדים יוסי רבה נדלן
מפעלים ומחסנים יוסי רבה נדלן
שטח קמעונאי יוסי רבה נדלן
בתי מלון ומסעדות יוסי רבה נדלן
אתרי קמפינג, מגרשי גולף ואתרי בילוי חיצוניים אחרים יוסי רבה נדלן
המלווים מחשיבים בדרך כלל נכסים למגורים עם יחידה אחת עד ארבע כיחידים חד-משפחתיים ואילו אלו עם חמש יחידות או יותר הם רב-משפחתיים.

למה להשקיע בנדל"ן מסחרי?
משקיעים נבונים יודעים שגיוון הוא אבן יסוד בבניית עושר. פיזור הכסף על פני מגוון נכסים פירושה שיש פחות סיכון להפסדים אם סוג אחד של השקעה יצליח. לנדל"ן יש רקורד מוכח של תשואות, ומשקיעים עשויים להשתמש בו גם כגידור אינפלציה ועבור יתרונות המס שלו. יוסי רבה נדלן

"יש אנשים שקונים עבור תזרים מזומנים וחלק קונים עבור הערכה", אומרת נליה קאלב, מתווך נדל"ן עם ג'ון ל. סקוט נדל"ן בבלוויו, וושינגטון. יוסי רבה נדלן

המעוניינים בתזרים מזומנים רוכשים נכס מתוך ציפייה לקבל זרם קבוע של הכנסה מתשלומי שכר דירה או הכנסות אחרות. מי שקונה מתוך מחשבה על הערכה רוצה להוסיף לפורטפוליו נכס שיגדל בערכו.

"אני לא אוהב לקנות בשביל הערכה", אומר כלב. יוסי רבה נדלן

אמנם זה נכון שהנדל"ן בדרך כלל מעריך את ערכו, אבל אין ערבויות שתמיד יהיו כך. במקום זאת, היא מעדיפה למצוא נכסים רב-משפחתיים שבהם יש הזדמנות להוסיף ערך ולהגדיל את תזרים המזומנים השוטף מדמי שכירות.

3 דרכים לקנות נדל"ן מסחרי
רכישת נדל"ן מסחרי יכולה להיות תהליך מורכב, אך פלטפורמות מקוונות הופכות את ההשקעות הללו לנגישות יותר. להלן שלוש דרכים נפוצות לרכישת נכס מסחרי.

1. רכוש נכס בעצמך יוסי רבה נדלן
אתה יכול להציע הצעה לרכישת נכס מסחרי שעומד למכירה, אבל מימון עשוי להיות קשה להשיג אם אין לך עדיין עסק מצליח. הבנקים דורשים יותר כסף עבור הלוואות נדל"ן מסחרי, וסביר להניח שהם יבדקו בקשות מקרוב. זה לא יוצא דופן שמתבקשים לספק קורות חיים ותוכנית עסקית יחד עם בקשת ההלוואה שלך.

אם אתה חדש בנכס מסחרי, מומחים ממליצים למשקיעים לשקול להתחיל עם נכס מגורים בן 1-4 יחידות דיור. מאחר ואלו מטופלים כנכסים חד-משפחתיים על ידי המלווים, יכול להיות קל יותר לקבל משכנתא עבור רכישתם. ברגע שיש לך ניסיון ברכישה וניהול של כמה נכסי מגורים קטנים יותר, ייתכן שהבנקים יאשרו הלוואות לנכסים גדולים יותר.

2. מצא שותף
מציאת שותף עסקי מנוסה היא דרך נוספת לפרוץ לנדל"ן מסחרי. אם אינך מעוניין לעזור בפיקוח על פרויקטים, בדוק כיצד להפוך לשותף שקט. שותפים שקטים אינם מעורבים בהחלטות ההנהלה, והאחריות שלהם עשויה להיות מוגבלת לסכום ההשקעה שלהם.

משפחה, חברים ואנשי קשר עסקיים עשויים כולם להיות דרכים למצוא שותף. אתה יכול גם לחפש משקיעי נדל"ן או מועדוני השקעות באזור שלך. בנוסף להיותם מקום טוב לרשת עם משקיעים אחרים, רובם מציעים משאבים חינוכיים כדי לעזור לחברים להצליח.

בכל אופן שאתה מוצא שותף עסקי, הקפד לבדוק היטב את האדם לפני שנכנסים איתו לעסקה. יוסי רבה נדלן

3. השקיעו בהפצת נדל"ן
סינדיקציה של נדל"ן היא דרך לרכוש נכס מסחרי עם קבוצת משקיעים. סינדיקטור או נותן חסות אחראים לכל ההיבטים המעשית של הרכישה – החל ממציאת נכס ועד למשא ומתן על מכירתו ועד לעבודה עם חברת ניהול נכסים. המשקיעים מספקים מזומן בתמורה למניות הבעלות בנכס.

יכולים להיות בונוסים ועמלות משמעותיות המשולמות מוקדם בעסקה לסינדיקטור בעוד שהמשקיעים לא מקבלים הכנסה עד מאוחר יותר. עם זאת, זו יכולה להיות אופציה טובה עבור מישהו שרוצה דרך נטולת טרחה להחזיק בנדל"ן מסחרי.

פלטפורמות מימון המונים מקוונות – CrowdStreet ו- RealtyMogul, למשל – מקלות על מציאת עסקאות סינדיקציה של נדל"ן, אך תצטרך להיות משקיע מוסמך כדי להשתתף. עבור אנשי מקצוע שאינם בתחום הפיננסים, זה אומר שיש להם שווי נקי של לפחות מיליון דולר, לא כולל בית מגורים ראשוני, או הכנסה של יותר מ-200,000 דולר לשנה למשך שנתיים לפחות. דרישת ההכנסה היא $300,000 עבור אלה עם בן זוג או שותף.

חלק מפלטפורמות מימון המונים בנדל"ן, כמו Fundrise, פתוחות למשקיעים שאינם מוסמכים. אבל באתרים אלה, תרכוש מניות בקרן נדל"ן במקום לקבל חלק בבעלות בנכס ספציפי.

היתרונות של בעלות על ריא מסחרית

l אחוזה
בעלות על נדל"ן מסחרי יכול להיות הגיוני הן כרכישה עסקית והן כהשקעה בדרכים הבאות:

הון עצמי: מכיוון שהנדל"ן בדרך כלל עולה בערכו, אתה יכול לצפות שהנכס יבנה הון עצמי לאורך זמן. ניתן להמיר את ההון העצמי למזומן על ידי מכירת הנכס, או למנף אותו למימון השקעות אחרות או רכישות עסקיות.
הכנסה פסיבית: בהתאם לנכס, נדל"ן מסחרי יכול לספק הכנסה קבועה בצורה של תשלומי שכר דירה מהשוכרים. אפילו בעלים שקונים נכס לשימוש העסק שלהם עשויים להרוויח הכנסה פסיבית אם הם מסוגלים להשכיר חלק מהשטח שלהם לחברה אחרת.
גיוון: נדל"ן עשוי להניב ביצועים טובים בזמנים שבהם השקעות אחרות מדשדשות. וגם אם ערך הנדל"ן היה יורד, הם עדיין עשויים לספק הכנסה פסיבית מהימנה מהשוכרים.
חסרונות ברכישת נדל"ן מסחרי
יש לשקול היטב את היתרונות של רכישת נדל"ן מסחרי מול חסרונות פוטנציאליים.

חסמי כניסה: הבנקים מתייחסים לרוב להלוואות נדל"ן מסחרי כמו להלוואות לעסקים, ורק אלו עם תוכנית עסקית נאותה, הכנסות ומשאבים כספיים צפויים לקבל אישור. סביר להניח שבנקים מסוימים עשויים לדרוש ירידה של עד 40% על מבנים מסחריים.
נזילות: בעוד שנדל"ן הוא נכס בעל ערך, לא ניתן להמיר אותו במהירות למזומן במידת הצורך. במקום זאת, יהיה צורך למצוא קונה, ותהליך סגירת המכירה יכול להימשך חודשים. הסגירה יכולה לנוע בין זוג למספר חודשים.
עלויות נוספות: בעלות על נכס מכל סוג מלווה במיסים והוצאות אחזקה. יתרה מכך, על המשקיעים לצפות שייקח 12 עד 18 חודשים עד שנכס יתייצב ויספק הכנסה צפויה לאחר מכירה.

חלק מהחסרונות הללו עשויים להתקזז על ידי הקלות מס, כגון ניכויים בגין פחת. אחרים עשויים להיפתר באמצעות סינדיקציה של נדל"ן במקום רכישת נכס בודד על הסף. אבל לא תדע בוודאות עד שתשב ותריץ את המספרים על העלויות הצפויות וההחזר על ההשקעה שלך.

כדי להבטיח שתקבלו החלטה חכמה, הרכיבו צוות של אנשי מקצוע שיסייעו לכם גם לפני הרכישה וגם אחריה. אנשים אלה צריכים לכלול לפחות מתווך נדל"ן מנוסה, עורך דין, רואה חשבון או מתכנן פיננסי ומנהל נכסים. יוסי רבה נדלן